Carta de la presidenta

Cristina Orpinell Kristjánsdóttir

Presidenta de la Fundación

Estimats amics,

Em complau enormement compartir amb vosaltres un resum dels èxits i col·laboracions que la Fundación Renta Corporación ha dut a terme durant l’any 2023.

En aquest període, hem treballat mà a mà amb 68 organitzacions i hem destinat la suma de 119.000 € per donar suport a les seves valuoses iniciatives. A través d’aquestes col·laboracions, hem impactat directament a 11 dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU. Indirectament, a gairebé tots ells.

Entre les nostres contribucions més significatives destaquen el suport a Ashoka, fomentant l’emprenedoria social a nivell global, i a Dream Nepal, una organització dedicada a rescatar i proporcionar una vida digna i feliç als nens que “complien” condemna amb les seves mares a les presons de Katmandú i ara viuen feliços a les cases de MALA HOME. A més, hem donat suport als estudis universitaris de joves com Safoura, a través de l’organització Amigos de Rimkieta, permetent créixer i desenvolupar-se acadèmicament.
La nostra col·laboració amb ACNUR també ha estat primordial, proporcionant ajuda després dels terratrèmols a Síria i Turquia.

D’altra banda, una altra de les nostres apostes principals ha estat el suport a la potent organització Àfrica Digna, finançant beques universitàries per a nens africans. Mereix una menció especial la seva iniciativa «Poc és molt». Aquest programa permet que, pel cost d’una plataforma de televisió, un nen africà pugui accedir a educació i suport mitjançant un servei de mentoria.

En qualsevol cas, la majoria dels nostres projectes són a Barcelona i Madrid, com la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé, enfocada a la formació de professors per ajudar alumnes amb dificultats d’aprenentatge, donant especial atenció al seu benestar emocional.

A més d’aquests projectes, hem col·laborat amb 13 causes més suggerides personalment per l’equip de Renta Corporación. Voldria ressaltar el cas d’Abu, un jove de Gàmbia la història del qual ens va arribar gràcies a una integrant del nostre equip. N’hem finançat el suport legal, els estudis, el portàtil i l’equipament per jugar a futbol, la seva gran passió. Esperem sincerament que molts més joves com Abu trobin el suport i el camí que necessiten.

A nivell general, no vull deixar d’esmentar altres temes importants, com la salut maternoinfantil, en què també ens hi hem implicat. Investigacions que han tingut lloc a diversos països han donat grans avenços gràcies als fons destinats a tot el món. S’han descobert vincles crucials entre la deficiència de ferro en embarassades i les hemorràgies postpart, a més d’identificar bacteris causants de perilloses pneumònies en nadons, cosa que ha permès millorar els tractaments, per exemple.

El 2023 han tingut lloc importants esdeveniments, com la cimera de DUBAI, COP 28, que ha conclòs amb resolucions significatives, com la necessitat urgent de triplicar la capacitat global d’energies renovables i millorar l’eficiència energètica per al 2030. És crucial transitar cap a sistemes energètics amb emissions netes zero i abandonar progressivament els combustibles fòssils, així com fomentar el transport sostenible i eliminar subvencions a aquests combustibles.

I per acabar, més enllà d’aquests temes rellevants, desitjo ferventment que aquest nou any porti la pau a Ucraïna i l’Orient Mitjà.

Una salutació cordial,

Cristina Orpinell Kristjánsdóttir